Alem-i misal, âlem-i ervahla âlem-i şehadet ortasında bir berzahtır. Her ikisine birer vecihle benzer.” (Barla Lahikası) Cümlesini açıklarmısınız?
1 sayfadaki 1 sayfası
Alem-i misal, âlem-i ervahla âlem-i şehadet ortasında bir berzahtır. Her ikisine birer vecihle benzer.” (Barla Lahikası) Cümlesini açıklarmısınız?
Alem-i misal, âlem-i ervahla âlem-i şehadet ortasında bir berzahtır. Her ikisine birer vecihle benzer.” (Barla Lahikası) Cümlesini açıklarmısınız?
Berzah, köprü mânâsına geliyor. Sonbahar; yaz ile kış arasında bir köprüdür; yazdan daha serin, kıştan daha sıcaktır. İlkbahar; kış ile yaz arasında ayrı bir köprüdür; kıştan daha sıcak, yazdan daha serindir.
Bu köprüler her iki âlemle de bağlantılıdırlar. Bir yönleriyle birine, diğeriyle berikine benzerler.
Alem-i misal için şöyle bir açıklama getirilmiştir:
“Alem-i ervahtan zahir olan her bir ferdin, alem-i ecsamda iktisap edeceği surete mümasil bir suret bu alemde hasıl olur. Alem-i misal, alem-i ervahın feyzini, alem-i ecsama isale vesiledir.”
Buna göre, ruhların şu alemde bedenlere misafir olmaları gibi, onların bu alemde giydikleri suretlerine benzer bir suretleri de misal aleminde hasıl olmakta, ortaya çıkmaktadır. Ruhlar aleminden gelen feyizler bu cisim alemine doğrudan değil alem-i misal vasıtasıyla ulaşıyorlar.
Öte yandan, alem-i misal kâinatta cereyan eden her olayın, her sevap ve günahın şekil giydiği bir âlemdir. İşte, hem ruhlar alemiyle hem de şu görünen alemle ilgisi bakımından alem-i misal, bir köprü alemdir.
Nur Külliyatında insan hayalinin bu âleme misâl olabileceği nazara verilir.
Berzah kelimesinden anlaşıldığına göre, nasıl toprak sudan daha katı, taştan daha latif ise, âlem-i misâl de şu görünen âlemden daha latif, ama ruhlar âleminden daha kesiftir.
Bu yönüyle de ikisi arasında bir köprü gibidir.
Berzah, köprü mânâsına geliyor. Sonbahar; yaz ile kış arasında bir köprüdür; yazdan daha serin, kıştan daha sıcaktır. İlkbahar; kış ile yaz arasında ayrı bir köprüdür; kıştan daha sıcak, yazdan daha serindir.
Bu köprüler her iki âlemle de bağlantılıdırlar. Bir yönleriyle birine, diğeriyle berikine benzerler.
Alem-i misal için şöyle bir açıklama getirilmiştir:
“Alem-i ervahtan zahir olan her bir ferdin, alem-i ecsamda iktisap edeceği surete mümasil bir suret bu alemde hasıl olur. Alem-i misal, alem-i ervahın feyzini, alem-i ecsama isale vesiledir.”
Buna göre, ruhların şu alemde bedenlere misafir olmaları gibi, onların bu alemde giydikleri suretlerine benzer bir suretleri de misal aleminde hasıl olmakta, ortaya çıkmaktadır. Ruhlar aleminden gelen feyizler bu cisim alemine doğrudan değil alem-i misal vasıtasıyla ulaşıyorlar.
Öte yandan, alem-i misal kâinatta cereyan eden her olayın, her sevap ve günahın şekil giydiği bir âlemdir. İşte, hem ruhlar alemiyle hem de şu görünen alemle ilgisi bakımından alem-i misal, bir köprü alemdir.
Nur Külliyatında insan hayalinin bu âleme misâl olabileceği nazara verilir.
Berzah kelimesinden anlaşıldığına göre, nasıl toprak sudan daha katı, taştan daha latif ise, âlem-i misâl de şu görünen âlemden daha latif, ama ruhlar âleminden daha kesiftir.
Bu yönüyle de ikisi arasında bir köprü gibidir.
Similar topics
» Eşya zeval ve ademe gitmiyor, belki daire-i kudretten daire-i ilme geçiyor; âlem-i şehadetten, âlem-i gayba gidiyor; âlem-i tağayyür ve fenadan, âlem-i nura, bekaya müteveccih oluyor.” (Mektubat) Ne demektir?
» Hayvaniyetten çık, cismaniyeti bırak, kalb ve ruhun derece-i hayatına gir. Tevehhüm ettiğin geniş dünyadan daha geniş bir daire-i hayat, bir âlem-i nur bulursun.” (Mesnevî-i Nuriye) Cümlesini açıklarmısınız?
» Devamlı mukarenet, illiyete delil olamaz.” (Mesnevî-i Nuriye) Cümlesini açıklarmısınız?
» Havf ve zaaf, te’sirat-ı hâriciyeyi teşci’ eder.” (Mektûbât) Cümlesini açıklarmısınız?
» Fıtrat-ı zîşuur olan vicdandaki incizab ve cezbe, bir hakikat-ı cazibedarın cezbesiyledir.” (Mektubat) Cümlesini açıklarmısınız?
» Hayvaniyetten çık, cismaniyeti bırak, kalb ve ruhun derece-i hayatına gir. Tevehhüm ettiğin geniş dünyadan daha geniş bir daire-i hayat, bir âlem-i nur bulursun.” (Mesnevî-i Nuriye) Cümlesini açıklarmısınız?
» Devamlı mukarenet, illiyete delil olamaz.” (Mesnevî-i Nuriye) Cümlesini açıklarmısınız?
» Havf ve zaaf, te’sirat-ı hâriciyeyi teşci’ eder.” (Mektûbât) Cümlesini açıklarmısınız?
» Fıtrat-ı zîşuur olan vicdandaki incizab ve cezbe, bir hakikat-ı cazibedarın cezbesiyledir.” (Mektubat) Cümlesini açıklarmısınız?
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz