RİSALE-İ NUR, KUR'AN, HADİS, İSLAM
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Alem-i misal, âlem-i ervahla âlem-i şehadet ortasında bir berzahtır. Her ikisine birer vecihle benzer.” (Barla Lahikası) Cümlesini açıklarmısınız?

Aşağa gitmek

Alem-i misal, âlem-i ervahla âlem-i şehadet ortasında bir berzahtır. Her ikisine birer vecihle benzer.” (Barla Lahikası) Cümlesini açıklarmısınız? Empty Alem-i misal, âlem-i ervahla âlem-i şehadet ortasında bir berzahtır. Her ikisine birer vecihle benzer.” (Barla Lahikası) Cümlesini açıklarmısınız?

Mesaj  igsirli Cuma Mayıs 15, 2009 3:47 pm

Alem-i misal, âlem-i ervahla âlem-i şehadet ortasında bir berzahtır. Her ikisine birer vecihle benzer.” (Barla Lahikası) Cümlesini açıklarmısınız?



Berzah, köprü mânâsına geliyor. Sonbahar; yaz ile kış arasında bir köprüdür; yazdan daha serin, kıştan daha sıcaktır. İlkbahar; kış ile yaz arasında ayrı bir köprüdür; kıştan daha sıcak, yazdan daha serindir.

Bu köprüler her iki âlemle de bağlantılıdırlar. Bir yönleriyle birine, diğeriyle berikine benzerler.

Alem-i misal için şöyle bir açıklama getirilmiştir:

“Alem-i ervahtan zahir olan her bir ferdin, alem-i ecsamda iktisap edeceği surete mümasil bir suret bu alemde hasıl olur. Alem-i misal, alem-i ervahın feyzini, alem-i ecsama isale vesiledir.”

Buna göre, ruhların şu alemde bedenlere misafir olmaları gibi, onların bu alemde giydikleri suretlerine benzer bir suretleri de misal aleminde hasıl olmakta, ortaya çıkmaktadır. Ruhlar aleminden gelen feyizler bu cisim alemine doğrudan değil alem-i misal vasıtasıyla ulaşıyorlar.

Öte yandan, alem-i misal kâinatta cereyan eden her olayın, her sevap ve günahın şekil giydiği bir âlemdir. İşte, hem ruhlar alemiyle hem de şu görünen alemle ilgisi bakımından alem-i misal, bir köprü alemdir.

Nur Külliyatında insan hayalinin bu âleme misâl olabileceği nazara verilir.

Berzah kelimesinden anlaşıldığına göre, nasıl toprak sudan daha katı, taştan daha latif ise, âlem-i misâl de şu görünen âlemden daha latif, ama ruhlar âleminden daha kesiftir.

Bu yönüyle de ikisi arasında bir köprü gibidir.

igsirli
Admin

Mesaj Sayısı : 271
Kayıt tarihi : 10/05/09
Yaş : 38
Nerden : erzurum

http://diniislam.yetkinforum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics
» Eşya zeval ve ademe gitmiyor, belki daire-i kudretten daire-i ilme geçiyor; âlem-i şehadetten, âlem-i gayba gidiyor; âlem-i tağayyür ve fenadan, âlem-i nura, bekaya müteveccih oluyor.” (Mektubat) Ne demektir?
» Hayvaniyetten çık, cismaniyeti bırak, kalb ve ruhun derece-i hayatına gir. Tevehhüm ettiğin geniş dünyadan daha geniş bir daire-i hayat, bir âlem-i nur bulursun.” (Mesnevî-i Nuriye) Cümlesini açıklarmısınız?
» Devamlı mukarenet, illiyete delil olamaz.” (Mesnevî-i Nuriye) Cümlesini açıklarmısınız?
» Havf ve zaaf, te’sirat-ı hâriciyeyi teşci’ eder.” (Mektûbât) Cümlesini açıklarmısınız?
» Fıtrat-ı zîşuur olan vicdandaki incizab ve cezbe, bir hakikat-ı cazibedarın cezbesiyledir.” (Mektubat) Cümlesini açıklarmısınız?

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz